The end of kiddushin is built for a siyum - it is at the end of seder nashim, and it contains soft and engaging material, most probably deliberately so, as a result. Thus, I did not really have to add much over the Mishna and Gemara. It is all about choosing Torah as a career, and the benefits of such a choice (on a very practical level). It ends with a reminder of the importance of enjoying what the world has to offer.
הדרן עלך הניזקין!
הדרן עלך האומר!
הדרן עלך מי שאחזו קורדייקוס!
הדרן עלך הזורק!
הדרן עלך המגרש!
(prakim 5-9 of yerushalmi gittin)
וסליקא לה מסכת גיטין
הדרן עלך האשה נקנית!
הדרן עלך האיש מקדש!
הדרן עלך האומר לחבירו!
הדרן עלך עשרה יוחסין!
(prakim 1-4 of yerushalmi kiddushin)
וסליקא לה מסכת קידושין
וכולא סידרא דנשים
וכולא תלמוד ירושלמי
הדרן עלך האומר!
הדרן עלך מי שאחזו קורדייקוס!
הדרן עלך הזורק!
הדרן עלך המגרש!
(prakim 5-9 of yerushalmi gittin)
וסליקא לה מסכת גיטין
הדרן עלך האשה נקנית!
הדרן עלך האיש מקדש!
הדרן עלך האומר לחבירו!
הדרן עלך עשרה יוחסין!
(prakim 1-4 of yerushalmi kiddushin)
וסליקא לה מסכת קידושין
וכולא סידרא דנשים
וכולא תלמוד ירושלמי
No comments:
Post a Comment